Ενημερωθείτε για
evrymathia

Είμαστε έτοιμοι για την Α’ Δημοτικού;



 

(Ποιες δεξιότητες πρέπει να έχω κατακτήσει)

 

Μαριαλένα Βαζλαματζή

(εργοθεραπεύτρια)

 

 

 

Αδρή – Λεπτή κίνηση

 

  • Πηδώ προς όλες τις κατευθύνσεις (πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά, πίσω, πλάγια).
  • Παίζω όλα τα παιχνίδια με την μπάλα (πετώ, πιάνω, κλωτσώ).
  • Μπορώ να συγχρονίσω ρυθμικά τα κάτω άκρα (step).
  • Ισορροπώ στο ένα πόδι και κάνω κουτσό.
  • Έχω καλό αμφίπλευρο συντονισμό (συντονίζω χέρια - πόδια).

 

Προγραφικές Δεξιότητες 

  

  • Έχω αναπτύξει τον οπτικοκινητικό μου συντονισμό (μπορώ να ακολουθώ γραμμές, κάνω ιχνογραφία, αντιγράφω σχέδιο, χρωματίζω εντός πλαισίου)
  • Οπτική αντίληψη (μπορώ να ενώσω τελίτσες).
  • Μπορώ να αντιγράψω σχήματα (τετράγωνο, τρίγωνο, κύκλος, ρόμβος).
  • Κόβω με το ψαλίδι (ευθείες, απλά σχήματα, ζίκ - ζάκ, καμπύλες).
  • Ξέρω να γράφω ή να αντιγράφω το όνομά μου.

 

 

Οπτική αντίληψη

 

  •  Μπορώ να βρω διαφορές ή τι λείπει (π.χ. ανάμεσα σε δύο εικόνες).

 

 

 Δραστηριότητες Καθημερινές Ζωής(ΔΚΖ)

 

  • Μπορώ να αυτοεξυπηρετούμαι..
  • Έχω μάθει να ανοίγω - κλείνω κουμπιά, φερμουάρ και καπάκια.
  • Ξέρω να βιδώνω - ξεβιδώνω (μπορώ να ανοίξω το μπουκάλι μου).

 

 Γνωστικά

 

  • Διατηρώ την προσοχή μου, δηλαδή μπορώ να ολοκληρώσω μια δραστηριότητα νηπιαγωγείου που μου έχει δοθεί.
  • Έχω κατακτήσει τις βασικές έννοιες του χωροχρονικού προσανατολισμού (μέρες, εποχές, πριν - μετά, προσδιορισμοί του χρόνου [π.χ. πρωί, μεσημέρι], δεξί-αριστερό, πάνω - κάτω κ.λπ.).
  • Έχω οπτική και ακουστική μνήμη (μπορώ να θυμάμαι τουλάχιστον 3 - 4 πράγματα που είδα ή άκουσα).
  • Μετρώ ποσότητες και κάνω αντιστοιχίες με αριθμούς.
  • Γνωρίζω σχήματα, χρώματα, επαγγέλματα, ζώα, φρούτα, λαχανικά κ.λπ. και τα κατηγοριοποιώ.
  • Κάνω σειροθέτηση (βάζω στη σειρά εικόνες, ακολουθίες γεγονότων, μπορώ να περιγράφω ή να διηγηθώ με λογική σειρά τη μέρα μου ή ένα γεγονός).
  • Ξέρω γλωσσικές αναλογίες (π.χ. «οι άνθρωποι μένουν σε σπίτια, τα πουλιά σε φωλιές»).
  • Έχω πρώιμη αφαιρετική σκέψη (π.χ. σε τι μοιάζει το αδιάβροχο με μια ομπρέλα).

 

 

 

 Βιβλιογραφία

 

Shipley, K. & McAfee, J. (1992). Communicative Disorders: An Assessment Manual. London etc.: Chapman & Hall.

 

Rhonda Folio, M. & Fewell, R. (2000, [1983]). Peabody Development Motor Scales – Second Edition: Examiner Record Booklet. Austin: Pro-Ed, Inc.

 

Δημητρίου – Παπαβασιλείου, Δ. (2012). Πρόγραμμα «Ανάπτυξη» (από την βρεφική ηλικία ως και την εφηβεία): Πρακτικός οδηγός για ειδικούς και γονείς. Αθήνα: Ελληνική Εταιρεία Αναπτυξιακής και Συμπεριφορικής Παιδιατρικής.

 

Μαντούδης, Σ. & Θωμαΐδου, Λ. (2007). Α’ Τέστ: Ανιχνευτική Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας (Εγχειρίδιο Εξέτασης: Ένα τέστ που εκτιμά Πρώιμες Μαθησιακές Ικανότητες στη Νηπιακή Ηλικία – Μελετημένο και σταθμισμένο σε ελληνικό πληθυσμό). Αθήνα: Ανάπτυξη βρεφών, παιδιών και εφήβων.

 

Σιφάκη, Μ. (1998). Ανάπτυξη και εργοθεραπεία (σημειώσεις μαθήματος). Αθήνα: Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Εργοθεραπείας.

θεραπείας.

< Επιστροφή