Ενημερωθείτε για
evrymathia

« Γνωριμία με την παιγνιοθεραπεία: Φιλοσοφία, μέθοδοι και εργαλεία»ΚΥΠΡΟΣ



Συντονίζει η Κατερίνα Νταλαμάγκα, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, MSc- Παιγνιοθεραπεύτρια

 

  • MSc in Person-Centered Counselling and Psychotherapy, University of Strathclyde, UK, σε συνεργασία με το Κολλέγιο Ανθρωπιστικών Σπουδών ICPS
  •   Post Graduate Diploma in Play Therapy (prov.), Play Therapy International (PTI/ APAC)
  •  Post Graduate Certificate in Clinical Supervision in Play and Creative Arts (prov.), Play Therapy International (PTI/APAC)
  •  Post Graduate Certificate in StoryPlay (prov.), Play Therapy International (PTI/APAC)
  •   Έχει εκπαιδευτεί στην Οικογενειακή Θεραπεία σύμφωνα με το μοντέλο της Dr. SueJohnson, Emotionally FocusedCouple’s andFamilyTherapy
  • Είναι εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, στην Διεύθυνση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, όπου εφαρμόζει ερευνητικό πρωτόκολλο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για την ένταξη δομημένου προγράμματος Συναισθηματικής & Κοινωνικής Αγωγής στα σχολεία
  •  Εργάζεται ιδιωτικά με παιδιά (από 4 ετών) και εφήβους που εμφανίζουν μια πληθώρα συναισθηματικών δυσκολιών και θέματα συμπεριφοράς, καθώς και με οικογένειες.
  • Εκπαιδεύει γονείς και παιδιά σε τεχνικές Mindfulness για διαχείριση άγχους και δύσκολων συναισθημάτων
  • Διεξάγει σεμινάρια σε γονείς και δασκάλους, πάνω στην Θεωρία του Δεσμού (attachment theory), την σημαντικότητα του παιχνιδιού για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών και το Mindfulness
  • Διεξάγει συνεδρίες εποπτείας σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας που εργάζονται με παιδιά και εφήβους
  • Είναι μέλος των ακόλουθων επαγγελματικών οργανισμών
  •  ΕΠBΕ, Ελληνική Προσωποκεντρική και Βιωματική Εταιρεία, Ελλάδα
  •  Play Therapy International, Διεθνής Οργανισμός Πιστοποίησης Παιγνιοθεραπευτών, Αγγλία
  • PSA, Professionals Standards Authority, Αγγλία
  • ICEEFT, International Center for Excellence in Emotionally Focused Therapy, Canada

 

 

Εισαγωγή:

Η παιγνιοθεραπεία είναι μια θεραπευτική προσέγγιση η οποία βασίζεται στην κοινή γνώση οτι το παιχνίδι είναι το φυσικό μέσο έκφρασης των παιδιών, η δική τους «γλώσσα». Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας παιγνιοθεραπείας το παιδί χρησιμοποιεί το παιχνίδι για να εκφράσει και να επεξεργαστεί τα συναισθήματά και τα θέματα που το απασχολούν, όπως ένας ενήλικας χρησιμοποιεί αντίστοιχα το λόγο και την ομιλία μέσα σε μια ψυχοθεραπευτική συνεδρία. Ο/η παιγνιοθεραπευτής/τρια δημιουργούν μια ασφαλή σχέση με το παιδί που δρα ως ένα ασφαλές περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί έχει την ευκαιρία να βιώσει την ανάπτυξη κάτω απο τις πιο ιδανικές συνθήκες και να εκπληρώσει το μοναδικό δυναμικό του. Επιπλέον, ο συμβολικός χαρακτήρας του παιχνιδιού επιτρέπει στο παιδί να επεξεργαστεί αποτελεσματικά περίπλοκες εσωτερικές συγκρούσεις χωρίς τον κίνδυνο να νιώσει εκτεθειμένο ή απειλημένο.

 

Διάρκεια σεμιναρίου: 8 ώρες

Στόχος του σεμιναρίου:

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας που δουλεύουν με παιδιά, εκπαιδευτικούς και φοιτητές αντίστοιχων σχολών αλλά και σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τα παιδιά είτε σε επαγγελματικό είτε σε προσωπικό επίπεδο. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη φιλοσοφία και τα εργαλεία της παιγνιοθεραπείας και να βιώσουν οι ίδιοι το παιχνίδι ως ένα μέσο αυτογνωσίας και εναλλακτικής έκφρασης. Ο στόχος του σεμιναρίου είναι να γίνουν ευρύτερα γνωστές οι μέθοδοι της παιγνιοθεραπείας και να δοθούν στους συμμετέχοντες ιδέες και εργαλεία τα οποία θα μπορούν να αξιοποιήσουν σε όποιον τομέα της ζωής τους επιθυμούν.

 

Μεθοδολογία:

 

Το σεμινάριο θα αποτελείται απο ένα βιωματικό και ένα θεωρητικό μέρος. Στο βιωματικό μέρος, το οποίο θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα κύρια εργαλεία της παιγνιοθεραπείας (ζωγραφική, πηλός, πλαστελίνη, παιχνίδι ρόλων, ιστορίες, κ.α.) βιώνοντας οι ίδιοι την προσέγγιση και αγγίζοντας προσωπικές εμπειρίες με συμβολικό τρόπο. Στο θεωρητικό μέρος θα δοθούν οι απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις ώστε οι συμμετέχοντες να αποσυμβολοποιήσουν το βίωμά τους και να κατανοήσουν περαιτέρω τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η παιγνιοθεραπεία. Επίσης θα συζητηθούν σχετικές περιπτωσιολογικές μελέτες από την επαγγελματική εμπειρία της εισηγήτριας.

 

Πρόγραμμα του σεμιναρίου:

Σάββατο  22/4/2017, Ώρες: 10:00 πμ – 12:00 μμ

Πρώτο Μέρος:

1. Εισαγωγή: Τι είναι η Παιγνιοθεραπεία και ποιές είναι οι βασικές θεωρητικές σχολές που την έχουν επηρεάσει.

2. Γνωριμία της ομάδας, δημιουργία συμβολαίου κατά τα πρότυπα μιας παιγνιοθεραπευτικής σχέσης.

3. Δέσιμο της ομάδας με παιγνιοθεραπευτικές τεχνικές. Γνωριμία με το παιχνίδι ως προβολικό μέσο.

4. Χρήση τεχνικών ζωγραφικής και ιστορίας για το ξεκίνημα του ταξιδιού της ομάδας.

 

Σάββατο  22/4/2017, Ώρες 12:00 μμ – 14:00 μμ

 

Δεύτερο Μέρος:

1. Βασική Φιλοσοφία πίσω από τη θεραπεία μέσω του παιχνιδιού.

2. Βιωματική εξοικείωση με το μοντέλο EPR της Sue Jennings: Ενσωμάτωση, Προβολή, Ρόλος. Παιχνίδια με το σώμα, με υλικά ζωγραφικής, με πλαστελίνη, με ρόλους.

3. Συζήτηση: Πώς οι συμμετέχοντες βίωσαν ως τώρα το μοντέλο EPR και τις παιγνιοθεραπευτικές τεχνικές. Σύνδεση με τη θεωρία.

 

Σάββατο  22/4/2017, Ώρες 15:00 μμ -17:00 μμ

 

Τρίτο Μέρος:

1. Η μη-κατευθυντική παιγνιοθεραπεία και το μοντέλο του PTI (Play Therapy International).

2. Δομή μιας παιγνιοθεραπευτικής συνεδρίας.

3. Ποιά χαρακτηριστικά της παιγνιοθεραπευτικής σχέσης προάγουν τη θεραπευτική διαδικασία και ξεκλειδώνουν το δυναμικό του παιδιού.

4. Role Playing της θεραπευτικής σχέσης με μέσο σύνδεσης τον πηλό.

 

Σάββατο  22/4/2017, Ώρες 17:00 – 19:00

 

Τέταρτο Μέρος:

1. Συζήτηση και προβληματισμός της ομάδας σχετικά με τα προηγούμενα βιώματα. Απορίες, Ερωτήσεις.

2. Σύνδεση των βιωμάτων με τη θεωρία παιγνιοθεραπείας.

3. Ανάλυση περιπτώσεων από την επαγγελματική εμπειρία της θεραπεύτριας: ποιές τεχνικές χρησιμοποιήθηκαν, πώς αξιοποιήθηκε η θεραπευτική σχέση, ποιά ήταν τα αποτελέσματα της θεραπευτικής διαδικασίας.

4. Συζήτηση σχετικά με θέματα που έχουν απασχολήσει τους συμμετέχοντες στην πρακτική τους με παιδιά. 

 

 

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία

 

 

Κόστος Σεμιναρίου:

 

 

Για εκπαιδευτικούς & Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας: 80€

Για Φοιτητές, μεταπτυχιακούς Φοιτητές και Ανέργους: 70€ 

 

Οι τιμές σε έκδοση τιμολόγιου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 24%

 

Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

 

Τόπος διεξαγωγής: ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΣΕΜΕΛΗ ,Πετράκη Γιάλλουρου 10, Άγιοι Ομολογητές 1077 Λευκωσία,  Κύπρος

 

Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:

  • Folder με το υλικό του Σεμιναρίου
  • Βεβαίωση παρακολούθησης
  • Καφέ και σνακ στα διαλείμματα

Διαδικασία εγγραφής

    • Υποβολή των στοιχείων σας στον ειδικό χώρο της ιστοσελίδας μας (http://www.evrymathia.com.gr/dilosi_simetoxis/ή τηλεφωνική επικοινωνία με το Κέντρο ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ στο τηλέφωνο 210 2814378 ώρες 15.30 – 21.30 ή μέσω facebook: www.facebook.com/evrymathia
    • Επιβεβαίωση κράτησης από την γραμματέα του ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ, μέσω email (info@evrymathia.com.gr) ή τηλεφωνικώς 2102814378
    • Εφόσον έχει επιβεβαιωθεί η κράτηση θέσης καταθέτετε το αντίστοιχο ποσό του κόστους συμμετοχής με τους τρόπους που αναγράφονται στον τρόπο πληρωμής

 

Τρόπος πληρωμής

Η κράτηση της θέσης για το σεμινάριο εξασφαλίζεται με την ονομαστική κατάθεση του αντιστοίχου ποσού στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό:

 

EUROBANK: 0026.0456.55.0200017341 (δικαιούχος Μαρία Σταθάκου)

 IBAN: GR 7102604560000550200017341( Δικαιούχος: Σταθάκου Μαρία)

 

*Η προμήθεια της τράπεζας για κάθε είδους συναλλαγή χρεώνεται στον καταθέτη.

Ακυρώσεις εγγραφών δεν γίνονται δεκτές. Δεκτές γίνονται αντικαταστάσεις ονομάτων.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες.

< Επιστροφή