Ενημερωθείτε για
evrymathia

Η ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ( Sluggish Cognitive Tempo)



Εκπαιδεύτρια: Νίκη Βουδούρη, Παιδοψυχίατρος

 

  • Σπούδασε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης και έλαβε την ειδικότητα της παιδοψυχιατρικής
  • Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών «Κοινωνιολογία της Εργασίας: Πολιτικές Αγοράς Εργασίας- Μειονότητες-Παιδική Ηλικία» Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
  • Έχει εκπαιδευτεί στην Ομαδική Διαπροσωπική Ψυχοθεραπεία (Μοντέλο Yalom)
  • Κάτοχος Diploma στην Συμβουλευτική των Εξαρτήσεων
  • Εργάζεται στην ΜΚΟ PRAKSIS ως Συντονίστρια ιατρικής Υπηρεσίας και Συντονίστρια του Τμήματος Ψυχικής Υγείας της Οργάνωσης
  • Λειτουργεί ιδιωτικό ιατρείο στην περιοχή της Αθήνας
  • Συνεργάζεται με Κέντρα λογοθεραπείας και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών

 

 

 

Εισαγωγικά

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) έχει προκαλέσει το ερευνητικό και κλινικό ενδιαφέρον τις τελευταίες δεκαετίες. Αποτελεί το πιο εντατικά μελετημένο σύνδρομο στη σύγχρονη Παιδοψυχιατρική και πιθανότατα αυτό που έχει προκαλέσει τις περισσότερες συζητήσεις. Για παράδειγμα, μεταξύ 1957 και 1960, δημοσιεύτηκαν 31 άρθρα για την υπερκινητικότητα στα παιδιά, ενώ, από το 1996, εμφανίζονται περίπου 400 άρθρα το χρόνο σχετικά με τη ΔΕΠΥ.

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ-Συνδυασμένο τύπο (ΔΕΠΥ-Σ) εμφανίζουν έντονη κινητικότητα χωρίς λόγο, παρορμητικότητα στη συμπεριφορά τους και στον τρόπο που σκέφτονται και δυσκολία να προσέξουν. Τα παιδιά έχουν δυσκολία να ελέγξουν τις παρορμήσεις τους και να ρυθμίσουν τη δραστηριότητά τους, την προσοχή τους και τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις σε ένα βαθμό συνεπή με την ηλικία τους και τα κοινωνικά πρότυπα. Αυτό τα οδηγεί να έχουν συχνά προβλήματα με τους ενήλικες και να μην είναι δημοφιλή μεταξύ των συνομηλίκων τους. Υπολείπονται στις σχολικές τους επιδόσεις (ή δεν τα καταφέρνουν στο βαθμό που θα μπορούσαν σύμφωνα με το νοητικό τους δυναμικό) και πολλά έχουν μαθησιακές δυσκολίες, που οφείλονται κυρίως σε φτωχή συγκέντρωση και οργάνωση όπως επίσης και στον παρορμητικό τρόπο σκέψης τους. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ μπορεί να εμφανίζουν και άλλες διαταραχές διασπαστικής συμπεριφοράς όπως Διαταραχή της Διαγωγής και Εναντιωματική Προκλητική Διαταραχή, που προκαλούν περαιτέρω έκπτωση.

 

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ με προεξάρχοντα τον Απρόσεκτο Τύπο (ΔΕΠΥ-Α) πληρούν τα διαγνωστικά κριτήρια για απροσεξία αλλά όχι και για υπερκινητικότητα - παρορμητικότητα. Τα παιδιά αυτά έχουν δυσκολίες σε πολλούς τομείς της προσοχής όπως την εστίαση, τη διατήρηση της προσοχής και την οργάνωση.

 

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ με Προεξάρχοντα τον Υπερκινητικό-Παρορμητικό Τύπο (ΔΕΠΥ-ΥΠ) δεν ξεπερνούν το διαγνωστικό ουδό για τα συμπτώματα της απροσεξίας. Τα παιδιά αυτά διαγιγνώσκονται συνήθως σε μικρότερη ηλικία.

 

Παρόμοια, τα παιδιά με ΔΕΠΥ-Α συχνά διαγιγνώσκονται σε σχετικά μεγαλύτερη ηλικία, όταν πιθανότατα έχουν ξεπεράσει προβλήματα υπερκινητικότητας που εμφάνιζαν σε μικρότερη ηλικία.

 

Το Sluggish cognitive tempo (SCT) είναι ένα σύνολο συμπτωμάτων που μπορεί να σηματοδοτούν ένα νέο σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής διαφορετικό από την ΔΕΠΥ. Μέσα στο πέρασμα των χρόνων η διαφοροποίηση αυτή έχει γίνει αντικείμενο διαφωνίας μεταξύ των επιστημόνων.  Το SCT χαρακτηρίζεται από ονειροπόληση, νοητική θόλωση, νωθρότητα, αστάθεια εγρήγορσης και αργό ρυθμό εργασίας. 

Αρχικά το SCT  θεωρείτο ότι αποτελούσε το 1/3 των παιδιών του απρόσεκτου τύπου της ΔΕΠΥ και ότι ήταν προφανώς ασύνδετο με την υπερκινητικότητα. Όμως νέες έρευνες δείχνουν ότι πολλές φορές είναι δυνατόν να συνυπάρχει η υπερκινητικότητα ή η παρορμητικότητα και σε άτομα που δεν παρουσιάζουν ΔΕΠΥ.

Το SCT έχει υπάρξει αντικείμενο διχογνωμίας για δεκαετίες, παρόλα αυτά ακόμα δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι ορισμοί του συνδρόμου. Κάποιοι ψυχολόγοι και ψυχίατροι θεωρούν ότι θα έπρεπε να θεωρείται μεμονωμένη νοσολογική οντότητα, διαφορετική από την ΔΕΠΥ. Άλλοι απορρίπτουν την θεωρία αυτή και θεωρούν ότι είναι ένα ακόμα σύμπτωμα στην βεντάλια της ΔΕΠΥ (όπως η υπερκινητικότητα, η παρορμητικότητα και η διάσπαση προσοχής). Τέλος υπάρχουν και κάποιο ερευνητές που θεωρούν ότι πρόκειται για μία κατάσταση, η οποία μπορεί να απαντηθεί σε διάφορες ψυχικές διαταραχές, όπως για παράδειγμα η συναισθηματική απορρύθμιση. Σε οποιαδήποτε περίπτωση πάντως, φαίνεται ότι το SCT προσθέτει σημαντικά στην επιβάρυνση από την ΔΕΠΥ και επίσης συμβάλλει στην επιδείνωση της ποιότητας ζωής ενός ανθρώπου. Τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες να χρησιμοποιείται ο όρος Διαταραχή Ελλειμματικής Συγκέντρωσης.

 

 

Στόχος του Σεμιναρίου          

 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες που δουλεύουν ή πρόκειται να δουλέψουν με παιδιά, φοιτητές αντίστοιχων σχολών αλλά και σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τα παιδιά σε προσωπικό επίπεδο. Μέσα από το σεμινάριο θα δοθεί η δυνατότητα κατανόησης της ΔΕΠΥ και της Διαταραχής Ελλειμματικής Συγκέντρωσης ως νοσολογικές οντότητες αλλά και τις μεταξύ τους διαφορές που οδηγούν τόσο στην ακριβή διάγνωση αλλά και στην σωστή διαχείρισης της κάθε περίπτωσης σε επίπεδο παρεμβάσεων

 

 

 

Μεθοδολογία

 

Το σεμινάριο θα αποτελείται από ένα θεωρητικό και ένα βιωματικό μέρος όπου θα συζητηθούν περιστατικά. Στο θεωρητικό μέρος θα δοθούν οι απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις, ενώ στο βιωματικό μέρος οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουν συζήτηση συγκεκριμένων περιστατικών πώς μπορεί να γίνει η διαφορική διάγνωση των δύο νοσολογικών οντοτήτων έτσι ώστε να αποφευχθούν λάθη και παραλείψεις όσον αφορά στην παρέμβαση.

 

Περιεχόμενα σεμιναρίου

 

 Α’ μέρος: Θεωρητικές προσεγγίσεις ΔΕΠΥ

 

  1. Θεωρητικές προσεγγίσεις για την ΔΕΠΥ
  2. Κριτήρια διάγνωσης
  3. Συμπτωματολογία
  4.  Θεραπευτικές παρεμβάσεις

 

 

Β’ μέρος: Θεωρητικές προσεγγίσεις Διαταραχής Ελλειμματικής Συγκέντρωσης (ΔΕΣ)

 

  1. Θεωρητική προσέγγιση της ΔΕΣ
  2.  Κριτήρια διάγνωσης
  3.  Συμπτωματολογία
  4.  Θεραπευτικές παρεμβάσεις

 

Γ’ μέρος:

  1. Οι ομοιότητες και οι διαφορές των δύο νοσολογικών οντοτήτων
  2. Νεότερα ερευνητικά δεδομένα

 

 

Δ’ μέρος:

  1. Συζήτηση περιστατικών

 

 

 

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία.

 

Διάρκεια: 4ώρες

Ημερομηνία Διεξαγωγής

Σάββατο 01/12/2018, Ώρες: 11:00π.μ.-3:00μ.μ. 

Κόστος συμμετοχής:35€


 Οι τιμές σε έκδοση τιμολογίου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 24% 


Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως και Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018

 

Τόπος διεξαγωγής: ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ                                                     

Αυγής 55 &  Μπιζανίου 1, Ν. Ηράκλειο (ισόγειο)                             

 

 

Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:

  • Folder με το υλικό του Σεμιναρίου
  • Βεβαίωση παρακολούθησης
  • Καφέ και σνακ στα διαλείμματα

 

Διαδικασία εγγραφής

  • Υποβολή των στοιχείων σας στον ειδικό χώρο της ιστοσελίδας μας http://www.evrymathia.com.gr/dilosi_simetoxis/ή τηλεφωνική επικοινωνία με το Κέντρο ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ στο τηλέφωνο 210 2814378, ώρες 11.30 – 10.30 (Δευτέρα- Παρασκευή)
  • Επιβεβαίωση κράτησης από την γραμματέα του ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ, μέσω email από info@evrymathia.com.gr ή τηλεφωνικώς
  • Εφόσον έχει επιβεβαιωθεί η κράτηση θέσης καταθέτετε
  • Το αντίστοιχο ποσό του κόστους συμμετοχής με τους τρόπους που αναγράφονται στον τρόπο πληρωμής
  • Κατόπιν της κατάθεσης αποστείλετε τον αριθμό καταθετηρίου μέσω e-mail στο info@evrymathia.com.gr ή μέσω fax στο 210-2814378  αναγράφοντας σε αυτό το ονοματεπώνυμο σας.

 

Τρόπος πληρωμής

Η κράτηση της θέσης για το σεμινάριο εξασφαλίζεται με την ονομαστική κατάθεση του αντιστοίχου ποσού στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό:

 

EUROBANK: 0026.0456.55.0200017341 (δικαιούχος Μαρία Σταθάκου)

IBAN: GR 7102604560000550200017341( Δικαιούχος: Σταθάκου Μαρία)

 

 

Στην αιτιολογία της κατάθεσης, πρέπει να αναγράφεται το ονοματεπώνυμό σας καθώς και οι λέξεις  «διαφορά, ΔΕΠ-Υ» έτσι ώστε να γνωρίζουμε πως η κατάθεση αφορά το συγκεκριμένο σεμινάριο.

*Σε περίπτωση κατάθεσης μέσω e-banking επιβαρύνεστε με 3,00 ευρώ επιπλέον που μας χρεώνει η ίδια η τράπεζα, ως έξοδα, δηλαδή μεταφέρετε 38ευρώ αντί για 35ευρώ.

 

Ακυρώσεις εγγραφών δεν γίνονται δεκτές. Δεκτές γίνονται αντικαταστάσεις ονομάτων.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες.

 

 

 

 

 

Ενημερωθείτε για
< Επιστροφή