Ενημερωθείτε για
evrymathia

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ ASPERGER, MΕ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ «ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ»



 

Εισηγήτρια: Σοφία Κρητικού, Ψυχολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην «Εκπαίδευση ενηλίκων», Εκπαιδεύτρια ειδικής αγωγής

 


Εισαγωγή


To σύνδρομο Asperger είναι η υψηλής λειτουργικότητας αυτισμός. Σκοπός του σεμιναρίου είναι να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν βαθιά τα χαρακτηριστικά των ατόμων με σύνδρομο Asperger και να συνειδητοποιήσουν τους αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισής και συναναστροφής μαζί τους, αξιοποιώντας την μέθοδο της «Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσα από την Αισθητική Εμπειρία».
Η μέθοδος αυτή αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα σύγχρονη τάση της εκπαίδευσης ενηλίκων. Αξιοποιεί διάφορες μορφές τέχνης ως έναυσμα για να προσεγγιστεί το εξεταζόμενο θέμα. Σταδιακά μέσα από ένα ενεργητικό τρόπο μάθησης μέσω της τέχνης οι προϋπάρχουσες γνώσεις / εντυπώσεις των εκπαιδευόμενων σχετικά με το εκάστοτε θέμα τροποποιούνται, εμπλουτίζονται και μετασχηματίζονται.

 

Εκπαιδευτικοί στόχοι του σεμιναρίου:


Οι συμμετέχοντες, επιδιώκεται:
Σε επίπεδο γνώσεων: - Να μάθουν τους οργανικούς λόγους που βρίσκονται πίσω από τις ιδιαίτερες συμπεριφορές των ατόμων με σύνδρομο Asperger
Σε επίπεδο δεξιοτήτων: - Να μάθουν να παρατηρούν τον τρόπο που οι ίδιοι τα αντιμετωπίζουν, να ελέγχουν τον εαυτό τους, και να επιλέγουν να αντιδρούν με τον πιο αποτελεσματικό και ανώδυνο από όλες τις απόψεις, για το άτομο και τον εαυτό τους- τρόπο.
Σε επίπεδο στάσεων: - Να αποδεχτούν τον διαφορετικό τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς των ατόμων με σύνδρομο Asperger και τα όριά τους.

 

Μεθοδολογία και περιεχόμενο


Στο σεμινάριο αξιοποιούνται ενεργητικοί τρόποι μάθησης. Οι συμμετέχοντες εμπλέκονται άμεσα, παρακολουθούν αποσπάσματα από την κινηματογραφική ταινία BEN-X, επεξεργάζονται κείμενα από το βιβλίο του Μάρκ Χάντον «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» και/ή φωτογραφίες και καθοδηγούμενοι από ερωτήσεις με την τεχνική του Perkins, διεισδύουν βαθιά στο θέμα, περνώντας διαδοχικά και από τα 6 στάδια της μεθόδου, έτσι όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από τον Κόκκο & τους συνεργάτες του. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στα στάδια, εννοούμε:


Πρώτο στάδιο: Προσδιορισμός της ανάγκης για κριτική διερεύνηση του συνδρόμου Asperger


Δεύτερο στάδιο: Έκφραση των απόψεων των εκπαιδευομένων σχετικά με τη λειτουργικότητα αυτών των προσώπων και τον τρόπο που αυτοί τα προσεγγίζουν


Τρίτο στάδιο: Προσδιορισμός των υποθεμάτων και των κριτικών ερωτημάτων


Τέταρτο στάδιο: Επιλογή των έργων τέχνης και συσχέτισή τους με τα κριτικά ερωτήματα


Πέμπτο στάδιο: Επεξεργασία των έργων τέχνης (κινηματογραφική ταινία, λογοτεχνικό έργο ή φωτογραφίες) με ερωτήσεις παρατήρησης, αναλυτικές ερωτήσεις, δημιουργικές ερωτήσεις / προτάσεις, όπως π.χ
- Πως λειτουργούν οι αισθήσεις (ακοή, όραση, αφή) σε ένα άτομο με σύνδρομο Αsperger; Η παρατηρητικότητα; Η μνήμη;
- Σε ποιο βαθμό κατανοεί τις συναισθηματικές αντιδράσεις των άλλων; Γιατί συμβαίνει αυτό; Με ποιο τρόπο προσπαθεί να το αναπληρώσει;
- Πως μπορούν να αξιοποιηθούν επαγγελματικά οι ιδιαίτερες ικανότητες ενός ατόμου με σύνδρομο Asperger;


Έκτο στάδιο: Κριτικός αναστοχασμός, σύγκριση των απόψεών τους τώρα με τις αρχικές .


Η μέθοδος αυτή έχει πολλά πλεονεκτήματα μεταξύ των οποίων είναι η έντονη υποκίνηση του ενδιαφέροντος, η ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων καθώς και η ανάπτυξη της μεταξύ τους αλληλεπίδρασης. Συμβάλλει, επίσης, στην ενδυνάμωση της ικανότητάς τους για δημιουργική και κριτική σκέψη. Τα θέματα εξετάζονται με νέο, εναλλακτικό, πρωτότυπο τρόπο, κατανοούνται βαθύτερα, τα συναισθήματα διευκολύνονται να εκφραστούν και η φαντασία αναπτύσσεται.
Γι’ αυτό ο Dewey αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Καμιά πνευματική δραστηριότητα δεν αποτελεί ολοκληρωμένο γεγονός, εάν δεν επεξεργαστεί μέσα από την αισθητική εμπειρία. Χωρίς αυτήν, η σκέψη δεν είναι αποτελεσματική».
Έτσι, ολοκληρώνοντας την εκπαίδευση, οι συμμετέχοντες θα έχουν ωφεληθεί διπλά. Πέραν του συνδρόμου Asperger, θα έχουν μάθει και μια καινούργια καινοτόμο μέθοδο διδασκαλίας για μελλοντική χρήση.


Απευθύνεται σε φοιτητές / επαγγελματίες ειδικής αγωγής και ψυχικής υγείας


Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία


Διάρκεια: 5 ώρες
Ημερομηνία Διεξαγωγής:
Κυριακή 1/03/2015, Ώρες: 10.00 πμ. – 15.00 μ.μ
Κόστος συμμετοχής: 50

*Σε περίπτωση κατάθεσης μέσω e-banking επιβαρύνεστε με 3,00 ευρώ επιπλέον που μας χρεώνει η ίδια η τράπεζα, ως έξοδα.


Οι τιμές σε έκδοση τιμολογίου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 23%


Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015


Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου
• Καφές στα διαλείμματα

 

Διαδικασία εγγραφής


• Υποβολή των στοιχείων σας στον ειδικό χώρο της ιστοσελίδας μας (http://www.evrymathia.com) ή τηλεφωνική επικοινωνία με το Κέντρο ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ στο τηλέφωνο 210 2814378 ώρες 15.30 – 21.30 ή μέσω facebook: www.facebook.com/evrymathia
• Επιβεβαίωση κράτησης από την γραμματέα του ΕΥΡΥΜΑΘΕΙΑ, μέσω email (www.evrymathia.com.gr) ή τηλεφωνικώς
• Εφόσον έχει επιβεβαιωθεί η κράτηση θέσης καταθέτετε το αντίστοιχο ποσό του κόστους συμμετοχής με τους τρόπους που αναγράφονται στον τρόπο πληρωμής


Τρόπος πληρωμής


Η κράτηση της θέσης για το σεμινάριο εξασφαλίζεται με την ονομαστική κατάθεση του αντιστοίχου ποσού στον παρακάτω τραπεζικό λογαριασμό:


EUROBANK: 0026.0456.55.0200017341 (δικαιούχος Μαρία Σταθάκου)


Ακυρώσεις εγγραφών δεν γίνονται δεκτές. Δεκτές γίνονται αντικαταστάσεις ονομάτων.


Οι θέσεις είναι περιορισμένες.

 

 

Ενημερωθείτε για
< Επιστροφή