Ενημερωθείτε για

Χαρακτηριστικά συμπτώματα της δυσλεξίας σε παιδιά του Δημοτικού



Χαρακτηριστικά συμπτώματα της δυσλεξίας σε παιδιά του Δημοτικού

Η δυσλεξία είναι μια ειδική εξελικτική διαταραχή. Αυτό σημαίνει ότι τα συμπτώματα της μεταβάλλονται με την ηλικία.

 

 

Κάθε δυσλεξικό άτομο αποτελεί μια εντελώς διαφορετική περίπτωση.Όλοι οι δυσλεξικοί μαθητές δεν παρουσιάζουν τις ίδιες δυσκολίες. Τα προβλήματα τους καθώς και οι επιδόσεις τους στο σχολείο μπορεί να διαφέρουν κατά πολύ.


Τόσο η χρονική στιγμή που εμφανίζονται τα συμπτώματα της διαταραχής όσο και η σοβαρότητα αυτών διαφέρει από παιδί σε παιδί.


Kανένα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά της δυσλεξίας δεν αποτελεί από μόνο του στοιχείο για την διάγνωση ενός παιδιού ως δυσλεξικό.

Αντίθετα τα δυσλεξικά παιδιά παρουσιάζουν ένα μοναδικό και πολύ συγκεκριμένο συνδυασμό συμπτωμάτων τα οποία συνθέτουν το ιδιαίτερο διαγνωστικό τους προφίλ.

 


  6 - 8 ετών

 
- έχει κάποια συγκεκριμένη δυσκολία στην ανάγνωση


- μπερδεύει παρόμοια "ηχητικά" και σχηματικά γράμματα όπως τα "φ" με "θ", "β" με "δ", "π" με "μπ" κτλ.


- παραλείπει, αντιμεταθέτει, αντιστρέφει γράμματα ή/και συλλαβές ή "κολλάει" τις λέξεις μεταξύ τους όταν γράφει


- γράφει τα γράμματα ανάποδα ή συγχέει με τους αριθμούς (π.χ. ε αντί 3)


- κάνει αδικαιολόγητα, "περίεργα" και επαναλαμβανόμενα λάθη στην ορθογραφία
 

- γράφει μια λέξη στην ίδια σελίδα με πολλούς τρόπους χωρίς να αναγνωρίζει το σωστό
 

- δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης
 

- δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα στις αριθμητικές πράξεις


- πιθανόν να έχει άγχος, φοβίες και να είναι άτακτος, ατίθασος, να προκαλεί καυγάδες, να καταστρέφει.


8 – 12 ετών:


- ελαττώνει τις συγχύσεις και τις αντικαταστάσεις γραμμάτων σε μεγάλο βαθμό


- εξακολουθεί να δυσκολεύεται στη ανάγνωση
 

- αντιμετωπίζει προβλήματα στην στίξη και στην ορθογραφία


- δυσκολεύεται να κατανοήσει το νόημα του κειμένου (μάθημα) εκτός αν του το διαβάσει ή του το διηγηθεί κάποιος άλλος


- δυσκολεύεται να αποστηθίσει πίνακες (π.χ. προπαίδεια) ή σειρές πραγμάτων (π.χ. μήνες του χρόνου)


- δυσκολεύεται να εκφραστεί γραπτά (περιορισμένη ποσοτική γραπτή έκφραση – κακή σύνταξη)


- προβλήματα στην αίσθηση του χώρου και το χρόνου


- δυσκολεύεται στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, όχι στις απλές αριθμητικές πράξεις
 

- δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για τα βιβλία και για οτιδήποτε χρησιμοποιείται γραπτός λόγος
 

- αρχίζει να δείχνει άρνηση για τις σχολικές δραστηριότητες, άγχος, τάσεις φυγής, πιθανόν να απομονώνεται από τους συνομήλικους, γίνεται ιδιαίτερα ευαίσθητο.
 

 

< Επιστροφή