Ενημερωθείτε για

Θεωρητικό - Βιωματικό σεμινάριο: Η εκπαιδευτική και θεραπευτική αντιμετώπιση των παιδιών με ΔΕΠ-Υ μέσω της Παιγνιοθεραπείας



 

Συντονίστρια: Αναστασία Πετρακοπούλου, νηπιαγωγός, παιγνιοθεραπεύτρια, ΜΑ


Εισαγωγή


Η Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) εμφανίζεται ως η συχνότερη διαταραχή της παιδικής ηλικίας, με κύρια συμπτώματα τη διάσπαση προσοχής, την παρορμητικότητα και την υπερκινητικότητα. Ωστόσο, παρά τα υψηλά ποσοστά εμφάνισης της διαταραχής( 5-7% του μαθητικού πληθυσμού), είναι πολλές οι περιπτώσεις όπου η ΔΕΠ-Υ παραμένει αδιάγνωστη, γεγονός που έχει αρνητικό αντίκτυπο στις οικογένειες των παιδιών, στις σχολικές τάξεις και το κυριότερο στα ίδια τα παιδιά που δε λαμβάνουν πραγματική βοήθεια στο να διαχειριστούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους. Παράλληλα, η μη έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση του παιδιού με ΔΕΠ-Υ μπορεί να επιδεινώσει την ίδια τη διαταραχή και να επιβαρύνει την κλινική εικόνα του παιδιού, καθώς το καθιστά πιο ευάλωτο στην ανάπτυξη δευτερογενών συμπτωμάτων, όπως συναισθηματικές διαταραχές, προβλήματα συμπεριφοράς, μαθησιακές δυσκολίες κ.ά.


Στόχος του σεμιναρίου


Το σεμινάριο απευθύνεται σε άτομα που ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με παιδιά στην επαγγελματική ή/και προσωπική τους ζωή, καθώς και σε όποιους επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τη ΔΕΠ-Υ στην παιδική ηλικία και την αντιμετώπισή της.
Στόχος του σεμιναρίου είναι να κατανοήσουμε τη φύση της ΔΕΠ-Υ, το πώς επηρεάζει τα παιδιά, τις οικογένειές τους και τις σχολικές τάξεις, καθώς και το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί. Λαμβάνοντας υπόψη το μαθησιακό και ψυχολογικό προφίλ και τις ανάγκες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ, θα διερευνήσουμε και θα επεξεργαστούμε σε θεωρητικό και βιωματικό επίπεδο το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τεχνικές και μέθοδοι της παιγνιοθεραπείας για την αποτελεσματική εκπαιδευτική / θεραπευτική αντιμετώπιση ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ.


Μεθοδολογία


Το σεμινάριο θα είναι κυρίως βιωματικό, ενώ παράλληλα θα πλαισιωθεί με την απαραίτητη θεωρητική προσέγγιση και την αναφορά σε μελέτες περιπτώσεων. Επίσης, θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές, όπως: δημιουργική συμβολική έκφραση μέσα από τη χρήση αντικειμένων, παιχνίδια ενσωμάτωσης. αφήγηση, ζωγραφική, παιχνίδι ρόλων, κ.ά.


Περιεχόμενα του σεμιναρίου


• Τι είναι η ΔΕΠ-Υ και ποια είναι τα συμπτώματά της(πρωτογενή και δευτερογενή)
• Μαθησιακό προφίλ του παιδιού με ΔΕΠ-Υ
• Ψυχολογικό προφίλ του παιδιού με ΔΕΠ-Υ
• Εκπαιδευτική και Θεραπευτική αντιμετώπιση – σχεδιασμός εκπαιδευτικών και θεραπευτικών προγραμμάτων
• Μοντέλα παιγνιοθεραπείας για το παιδί με ΔΕΠ-Υ
• Σχεδιασμός ομαδικών δραστηριοτήτων για παιδιά με ΔΕΠ-Υ προσχολικής και σχολικής ηλικίας
• Τεχνικές για τον αυτοέλεγχο και την εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων
• Συζήτηση


Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες καλούνται να φοράνε άνετα ρούχα και να έχουν μαζί τους καλτσάκια.


Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία.
Διάρκεια: 5 ώρες
Ημερομηνία Διεξαγωγής:
Κυριακή 2/06/2013, ώρες: 10.00 πμ – 3.00 μμ
Κόστος συμμετοχής: 50€


 

 

< Επιστροφή