Ενημερωθείτε για

Δυσλεξία



 

Η Δυσλεξία έχει διάφορους ορισμούς και περιγραφές, αλλά ορίζεται γενικά ως μια μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει τις δεξιότητες που εμπλέκονται στην ακριβή και άπταιστη ανάγνωση λέξεων και την ορθογραφία.

Εκτιμάται ότι μεταξύ 5-10% του πληθυσμού έχει δυσλεξία, αλλά αυτός ο αριθμός μπορεί επίσης να είναι τόσο υψηλός όπως 17%. Δυσλεξία συναντάται σε όλο τον κόσμο, και σε όλες τις κοινωνικοοικονομικές ομάδες και σε όλα τα έθνη.

 

Τι είναι δυσλεξία;

Η δυσλεξία δεν αποτελεί εμπόδιο για την επιτυχία που δεν μπορούν να ξεπεραστεί, άλλωστε μερικές φορές οι δυσκολίες μας βοηθούν μερικές φορές να βρούμε τον δικό μας δρόμο μας προς την επιτυχία. Οι δυσκολίες μας «αναγκάζουν» να ψάξουμε για νέες μεθόδους, τρόπους αντιμετώπισης των περιορισμών μας. Η δυσλεξία είναι μια αναπηρία που έχει επηρεάσει πολλούς από τους μεγαλύτερους και πιο έξυπνους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν τεράστια συμβολή στην ανάπτυξη της επιστήμης, της τέχνης και της ιατρικής συμπεριλαμβανομένων διάσημων καλλιτεχνών, σχεδιαστών, αρχιτεκτόνων, συγγραφέων, αθλητών, δικηγορών, γιατρών, επιστήμονες, πολιτικών και επιχειρηματιών. Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι η επιτυχία είναι εφικτή, και αυτή μπορεί να επιτευχθεί με υπομονή και συστηματική δουλειά, με την υποστήριξη των ταλέντων, των ενδιαφερόντων και των κλίσεων του ατόμου.

Η δυσλεξία είναι σίγουρα ένα μεγάλο εμπόδιο, πχ οι δυσλεκτικοί έχουν συχνά προβλήματα με την ορθογραφία, να θυμούνται τα κείμενα, και τα μάτια τους δεν αναγνωρίζουν τις λέξεις παρά βλέπουν μόνο εικόνες. Δυσλεκτικά παιδιά συχνά δεν μπορούν να αναπαραγάγουν τη ούτε απλές δομές μιας κατασκευής, αλλά παρόλα αυτά είναι ικανοί να δημιουργήσουν μόνοι τους πολύ πιο περιπλοκές κατασκευές.

Τι είναι η δυσλεξία; Ο όρος δυσλεξία σημαίνει απλά δυσκολία με τις λέξεις. Ο όρος "δυσλεξία" επινοήθηκε πάνω από εκατό χρόνια πριν. Με τα χρόνια έχει οριστεί με διάφορους διαφορετικούς τρόπους. Όπως χρησιμοποιείται εδώ, «δυσλεξία» αναφέρεται σε ευφυή παιδιά και ενήλικες που δεν έχουν σωματικούς περιορισμούς ή συναισθηματικά προβλήματα, αλλά οι οποίοι, παρά τη συμβατική εμπειρία στην τάξη, δεν μαθαίνουν να διαβάζουν, να γράφουν, συλλαβίζουν και να κατανοήσουν, όπως αναμενόταν. Αυτά τα παιδιά, εκτός αν λάβουν την κατάλληλη εκπαίδευση, θα γίνουν ενήλικες των οποίων η ανάγνωση και οι σχετικές γλωσσικές δεξιότητες θα είναι σημαντικά μικρότερες κάτω από τη γενική νοημοσύνη τους και των δυνατοτήτων τους.

 

 

 

< Επιστροφή